Kun Pohjoismaiden kuluttajilta kysyttiin, miten he aikovat muuttaa kulutustaan seuraavan kuuden kuukauden aikana, lähes puolet vastaajista ilmoitti käyttävänsä vähemmän rahaa ravintoloihin ja noutoruokaan (43 %). Tätä seurasivat elektroniikka ja kodinkoneet (36 %) sekä vaatteet ja muut tarvikkeet (35 %). Vähiten kuluttajat tulevat tinkimään päivittäistavarakaupoista (13 %) sekä kosmetiikasta, ihonhoidosta ja hygieniasta (26 %). Käytettävissä olevan rahan väheneminen vaikuttaa myös kuluttajien vastuulliseen kuluttamiseen. Jopa 65 prosenttia kuluttajista pitää todennäköisenä tai erittäin todennäköisenä, että tulojen vähentyessä kulutus siirtyy vastuullisista vaihtoehtoista muihin tuotteisiin. Toisaalta noin puolet kuluttajista on valmis ostamaan asioita käytettynä. Seuraavan puolen vuoden aikana kuluttajat ovat valmiita käytettyihin tuotteisiin erityisesti sisustamisessa ja pukeutumisessa.
The post Kuluttajien luottamus romahti alimmilleen 20 vuoteen – Pohjoismaissa säästetään ravintoloista, elektroniikasta ja vaatteista appeared first on Vastuullisuusuutiset.fi.