“Saavutimme viime vuonna tärkeimmät tavoitteemme ja olemme siihen erittäin tyytyväisiä. Suomen toiminnan kannattavuus osoittaa, että Fiksuruoan liiketoimintamalli toimii. Lisäksi olemme todistaneet sen tehokkaan skaalautuvuuden muillekin markkinoille”, kertoo Fiksuruoan toimitusjohtaja Juhani Järvensivu. Yhtiö laajentui vuoden 2023 alussa Belgian ranskankielisiin osiin, Walloniaan ja Brysseliin, joissa toiminta on lähtenyt hyvin käyntiin. Fiksuruoan kansainvälistyminen alkoi vuonna 2022, kun se avasi verkkokaupan Hollantiin ja Belgian hollanninkieliselle alueelle. Fiksuruoka käyttää ulkomailla nimeä Foodello.
Viime vuonna Fiksuruoka pelasti hävikkiä yhdessä asiakkaidensa kanssa yhteensä neljä miljoonaa kiloa. Vuosien varrella hävikkiä on säästynyt jo yli 13 miljoonaa kiloa. Aikaisemmin vain verkossa toiminut yhtiö teki hiljattain uuden aluevaltauksen, kun se avasi ensimmäisen fyysisen myymälänsä Raisioon. Vuodenvaihteessa auennut pop-up-kauppa tuo Fiksuruoan palvelun lähemmäs kuluttajia ja tarjoaa ihmisille uusia tapoja vähentää hävikkiä. “Kuluttajat ovat ottaneet myymälän innolla vastaan ja asiakkaita on käynyt viikoittain tuhansia. Kokeilun kautta haluamme puntaroida kivijalkakaupan mahdollisuuksia”, Järvensivu kertoo.
Lähde: Fiksuruoka.fi | STT info
The post Hävikkiruoka tekee kauppansa – Fiksuruoan liiketoiminta kasvoi lähes kolmanneksen appeared first on Vastuullisuusuutiset.fi.