Vastuullisuus on muodin nopeiten kasvava segmentti (23% vuosikasvu). Aiheesta puhutaan paljon, mutta siihen liittyvää konkreettista dataa on lähes mahdotonta löytää.

Vastuullisen muodin validoija ja markkinapaikka IVALO.COM on alan pioneeri, jonka kehittämä 360 -validointityökalu käy läpi muotibrändien vastuullisuuden yli 400 datapisteen kautta. Työkalun kautta on validoitu jo yli 200 muotibrändiä lähes 30 maasta.

IVALO.COM on julkaissut maailman ensimmäisenä yrityksenä vastuulliseen muotiin liittyvän laajan toimialakatsauksen, johon se on tiivistänyt alan haasteet ja mahdollisuudet. Toimialaraportti on saanut laajan vastaanoton ja se julkaistiin yhteistyössä alan arvostetuimman muotimessu Seek Berlinin kanssa.

Alaa uudistavat havainnot:

-71% tekstiilien hiilijalanjäljestä tulee valmistuksesta. Silti useat yritykset viherpesevät vastuullisuuttaan puhuen suureellisesti tavoitteista pienentää hiilijalanjälkeään muilla osa-alueilla.

– 81% brändeistä ovat sitoutuneita vastuullisuuden kehittämiseen, mutta vain 66%:lla on selkeät ja mitattavat tavoitteet, ja 31% näistä on linjassa YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden kanssa.

– 60% brändeistä ei pidä digitaalista tuotepassia tärkeänä ja ajankohtaisena, vaikka sen oletetaan tulevan pakolliseksi vielä tämän vuosikymmenen aikana.

– Aikuisista naisista yli 30% kuuluu plus-kokoisiin, mutta vain 18% brändeistä tarjoaa plus-kokoisia (EU50) tuotteita.

– Green-hushing on uusi nouseva ilmiö, jossa brändi ei uskalla puhua hyvistä viherteoistaan. Tämä johtuu oman vastuullisuuden tason tietämättömyydestä, sekä negatiivisen julkisuuden pelosta.

– 89% brändeistä kokee heidän tuotetietojensa olevan kattavia, silti 37% brändeistä puuttui vartalon mittataulukko, joka on merkittävä syy väärän kokoisiin ostoihin ja palautuksiin.

Lue lisää validointityökalusta täältä!

Lähde: IVALO.COM | STT info

The post Vastuullisen muodin tulevaisuus: Suomalaisyhtiö julkaisi maailman ensimmäisen vastuullisen muodin toimialaraportin appeared first on Vastuullisuusuutiset.fi.